| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Holubec Jiří, prof. PaedDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | - Teorie poslechových činností. - Náměty pro poslechové činnosti. - Probírané okruhy jsou propojeny s názornými ukázkami a praktickými činnostmi studentů. Tematické okruhy: 1. Smysl a úkoly poslechových činností v hudební výchově 2. Význam prostorových, motorických složek a řečové zkušenosti ve vnímání hudby 3. Kreativní prvky v hudebním vnímání 4. Sepětí poslechu hudby s ostatními hudebními činnostmi - náměty pro propojení 5. Rozbor a výklad hudebního díla 6. Nedostatky při poslechu hudebního díla 7. Charakteristika hudebně vyjadřovacích a formotvorných prostředků 8. Charakteristika hudebně vyjadřovacích prostředků (pokračování) 9. Výběr skladeb pro poslech  10. Metodický postup při prezentaci hudebního díla 11. Náměty pro poslechové aktivity  12-14. Poslech v hudební výchově - praktická realizace vybraných námětů s analýzou 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář, Prezentace práce studentů 
                    
                
                    
                    Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět seznamuje studenty s teorií poslechových činností a přináší náměty pro poslechové aktivity v hudební výchově. Jednotlivé okruhy jsou propojeny s názornými ukázkami a praktickými činnostmi studentů. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Prezentace skupinové práce, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Test 
 Účast na seminářích, test (teorie/poslech)/seminární práce - náměty pro poslechové činnosti
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    DOSTAL, J. Dějiny hudby (tentokrát trochu jinak). Lekovice, 2019. ISBN 978-80-907414-7-8.
                
                    HERDEN, J. Hudba jako řeč: o poslechu ve škole i doma: metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-126-3.
                
                    HURNÍK, L. Tajemství hudby odtajněno. Praha, 2010. ISBN 80-7169-278-6.
                
                    RAKOVÁ, M., ŠTÍPLOVÁ, L., TICHÁ, A. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími.. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-543-1.
                
                    VALDEN, M. Sto slavných děl klasické hudby. Praha, 2013. ISBN 978-80-204-3025-0.
                 
 
 |