| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
                
                    Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | V rámci předmětu Praxe 2 musí studenti aktivně připravit a realizovat čtrnáct bloků praktických činností a účastnit se základních vyhodnocení příprav a výstupů Praxe 2 s odborníkem z praxe, či vedoucím semináře. Na Praxi 2 navazuje reflektivní seminář k Praxi 2 sloužící hlubší a další reflexi příprav, realizace a výstupů Praxe 2 a sebereflexe studenta  s ohledem na rozvoj jeho profesních pedagogických kompetencí.  Praxi 2 student realizuje v smluvních institucích či v odsouhlasených pedagogických institucích, které kvalitou a zaměřením odpovídají smluvním pedagogickým institucím. Praxe 2 je realizována v institucích, kde jsou vedoucí praxí a odborníci pracovníci praxe v úzkém pracovně tandemovém kontaktu s FP TUL - vzdělávací oddělení muzeí, galerií, školní družiny, Člověk v tísni, vybraná školící střediska ekologické a badatelské výuky. Předmět vede k postupnému, sebereflektivnímu rozvoji profesních kompetencí studenta v oblastech - plánování a realizace výchovných a vzdělávacích programů, utváření prostředí pro realizaci výchovných a vzdělávacích aktivit s důrazem na diferencovaný přístup při tvorbě a realizaci pedagogických aktivit, v oblasti hodnocení, reflexe výsledků učení a podpory formativního hodnocení žáků a rovněž v oblasti etického jednání pedagoga. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu Praxe 2 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast jazykově-literární, dramatické výchovy či interpretace historicko-kulturního dědictví. Dále je cílem předmětu Praxe 2 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta 
 Plánování náslechové praxe, koncepce náslechové praxe, podíl na vedení seminářů
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    EICHHORN, Ch. Učitel a práce se třídou. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-439-8.
                
                    HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina.. Praha-Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
                
                    HORÁK, J.; JOSÍFKOVÁ, J.; NOVOTOVÁ, J.; ŠTĚPANOVIČ, M. Výchovné problémy současné školy. Liberec : TU, 2001.. 
                
                    VÍTEČKOVÁ, M.; NAJMONOVÁ, M. et al.. Začínající učitel v podmínkách inkluzivního vzdělávání.. České Budějovice: PedF JCU, 2020. ISBN 978-80-7394-847-4.
                 
 
 |