Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje praxi pod dohledem tutora praxe. Reflektivní pojetí praxe vyžaduje konzultace s tutorem před, v průběhu, závěru a po praxi. Dále je vyžadováno vedení portfolia k praxi a vedení samostatných záznamů a rozborů k pedagogické praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
vedení portfolia k praxi, ústní kolokvium k reflexi praxe
|
Doporučená literatura
|
-
Hájek, P. a kolektiv. Konsstrukce pozemních staveb 10 - nosné konstrukce. ČVUT Praha, 1997.
-
PÍŠOVÁ, M. a kol. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. 2. vyd.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
-
PÍŠOVÁ, M. et al. Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5744-9.
-
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
|