| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Montessori pedagogika, rozvoj osobnosti a význam senzomotorického materiálu. Senzitivní fáze vývoje dítěte a význam smyslů pro rozvoj osobnosti. 2. Princip samostatného objevování, badatelství a Montessori pedagogika. 3. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti matematika a Montessori pedagogika. 4. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti kosmická výchova a Montessori pedagogika. 5. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti jazyk a Montessori pedagogika. 6. Praktický život a smyslová výchova v Montessori pedagogice. Tzv. polytechnická výchova v Montessori pedagogice. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, E-learning | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím senzomotorického Montessori materiálu. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s principy pedagogické práce se senzomotorickým Montessori materiálem, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Rozhovor, Kolokvium 
 ústní kolokvium
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    KAUL, C., D., WAGNER, Ch.. Montessori konkrétně: příručka celostního vzdělávání dětí - nápady pro praxi. Praktický život a smyslová výchova.. Praha: Maitrea., 2014. ISBN 978-80-7500-053-8.
                
                    MAËSTRE, V. Počítání: vyrobte si a používejte Montessori pomůcky: moje dílna Montessori.. Praha: Svojtka & Co, 2018. ISBN 978-80-256-2349-7.
                
                    Montessori, M. Objevování dítěte. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 2001. ISBN 80-86189-01-5.
                 
 
 |