Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Montessori pedagogika, rozvoj osobnosti a význam senzomotorického materiálu. Senzitivní fáze vývoje dítěte a význam smyslů pro rozvoj osobnosti. 2. Princip samostatného objevování, badatelství a Montessori pedagogika. 3. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti matematika a Montessori pedagogika. 4. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti kosmická výchova a Montessori pedagogika. 5. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti jazyk a Montessori pedagogika. 6. Praktický život a smyslová výchova v Montessori pedagogice. Tzv. polytechnická výchova v Montessori pedagogice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, E-learning
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím senzomotorického Montessori materiálu. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s principy pedagogické práce se senzomotorickým Montessori materiálem, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Kolokvium
ústní kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
KAUL, C., D., WAGNER, Ch.. Montessori konkrétně: příručka celostního vzdělávání dětí - nápady pro praxi. Praktický život a smyslová výchova.. Praha: Maitrea., 2014. ISBN 978-80-7500-053-8.
-
MAËSTRE, V. Počítání: vyrobte si a používejte Montessori pomůcky: moje dílna Montessori.. Praha: Svojtka & Co, 2018. ISBN 978-80-256-2349-7.
-
Montessori, M. Objevování dítěte. Praha: Nakladatelství světových pedagogických směrů, 2001. ISBN 80-86189-01-5.
|