| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
                
                    Březinová Martina
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Waldorfská pedagogika, rozvoj osobnosti a význam rukodělných činností. Vývojové fáze dítěte a význam smyslů pro rozvoj osobnosti. 2. Práce s textilem v aktivitách waldorfské pedagogiky. Význam pro rozvoj osobnosti a využití v oblasti neformálního vzdělávání. 3. Malování, kreslení ve waldorfské pedagogice. Význam pro rozvoj osobnosti. 4. Modelování, keramická tvorba a její význam pro rozvoj osobnosti a využití v oblasti neformálního vzdělávání. 5. Práce se dřevem v aktivitách waldorfské pedagogiky. Význam pro rozvoj osobnosti a využití v oblasti neformálního vzdělávání. 6. Přírodní materiály (listy, větve, ručně vyrobený papír, kameny aj.) a její význam pro rozvoj osobnosti a využití v oblasti neformálního vzdělávání. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím bohatých aktivit (řemesel) a rukodělných činností v rámci waldorfské pedagogiky. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s významem rukodělných činností ve waldorfské pedagogice, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Rozhovor, Kolokvium 
 ústní kolokvium
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    KELLER, G.. Škola srdce(m): waldorfské inspirace a proměny současné pedagogiky.. Praha: Malvern, 2018. ISBN 978-80-7530-130-7.
                
                    KOEPKE, H. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky: praktické podněty pro rodiče a pedagogy.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-2-0.
                 
 
 |