| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
                
                    Valkoun Vilém, Mgr.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Hardwarové a softwarové vybavení - možnosti a požadavky pro praxi a provoz na 1. stupni základní školy. 2. Dostupné aplikace pro úpravu fotografie, online a offline zdroje a freeware. 3. Praktické použití fotoaparátu, technická a estetická pravidla fotografie a její úprava. 4. Dostupné aplikace pro záznam a úpravu zvuku, hudby, online a offline zdroje a freeware. 5. Praktické použití technologií pro záznam, tvorbu a úpravu zvuku a hudby. 6. Dostupné aplikace pro tvorbu a úpravu obrazového záznamu, online a offline zdroje a freeware. 7. Praktické použití technologií pro záznam obrazového záznamu a jeho úpravu. 8. Dostupné aplikace pro tvorbu a úpravu filmového záznamu, online a offline zdroje a freeware. 9. Praktické použití technologií pro záznam a úpravu filmového záznamu a jeho úprava. 10. Úloha, principy a problematika digitální prezentace nebo zpracování materiálů pro prezentaci v mateřské škole. 11. Sdílení a prezentace mateřské školy, jedince, tvorby dětí apod. online. 12. Audio a film na 1. stupni základní školy - didaktické zásady, principy zavádění. 13. Prezentace seminárních prací. 14. Shrnutí učiva. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení, Studium metodou řešení problémů 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 30 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 12 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 20 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět představuje poměrně nový obor audiovizuální a filmové výchovy, který je v době psaní tohoto textu v HSR RVP zařazen nově do oblasti Umění a kultura. Představuje metodické možnosti, zdroje, příklady a teoretické zázemí tohoto oboru, spolu s praktickými ukázkami práce se žákyněmi a žáky v oblasti vnímání a hodnocení vizuálních produktů a jejich vlastní tvorby.  Předmět dále seznamuje s možností využití digitálních medií při činnostech na 1. stupni základní školy, a to nejen v přímé pedagogické akci, ale také v přípravě učitelů, informační, komunikační, propagační náplni práce pedagoga. Seznámení s médii, jejich ovládáním a zpracováváním materiálů probíhá nejen teoreticky, ale také praktickou, vizuálně-zvukovou tvorbou studentů. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Prezentace skupinové práce, Ústní prezentace samostatné práce studenta 
 Účast na cvičeních, prezentace, seminární práce
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    GRACE, R. Hudba a zvuk na počítači. Praha, 1999. ISBN 80-7169-519-X.
                
                    MATOUŠEK, J., JIRÁSEK, O. Natáčíme a upravujeme video na počítači 2. Brno, 2003. ISBN 80-86686-15-9.
                
                    MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
                
                    SLAVI?K, J., NOVA?K, J. Poc?i?tac? jako pomocni?k uc?itele: efektivni? pra?ce s informacemi ve s?kole. Praha, 1997. ISBN 80 -717-8149-5.
                
                    VRBA, J., VS?ETULOV., M. Za?klady media?lni? vy?chovy pro uc?itele.. Praha, 2007. ISBN 80-244-0562-8.
                 
 
 |