| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy:  1. Základy herectví-hra v roli, improvizace, jevištní prezentace.  2. Divadelní profese-dramaturgie, režie, scénografie, scénická hudba.  3. Východiska pro tvorbu inscenace. 4. Metodické postupy v dramatické výchově.  5. Umělecká tvorba pro děti.  6. Práce s textem, umělecký přednes. 7. Materiál k dramatizaci, autorská práce dětí. 8. Pohádkový příběh.  9. Dramatické uchopení písně, zpěvný a hudební projev v dramatické výchově. 10. Pohyb a rytmizace.  11. Tvorba krátkého divadelního tvaru. Hledání adekvátních inscenačních možností.  12. Příprava projektu, výstupu zaměřeného na dramatickou výchovu ve vzdělávacím procesu. 13. Realizace.  14. Reflexe.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je rozvíjení schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod  a technik dramatické výchovy. Studenti se seznamují se základními poznatky a metodickými postupy při vedení dětí v dramatické lekci. Jsou vedeni k samostatné činnosti při přípravě lekcí ale i dílčích výstupů.  
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zapojení do procesu, prezentace, reflexe.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E., a kol.. Škola dramatickou hrou. Dramatická výchova v primární škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. ISBN 978-80-7599-072-3.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E. Dramatika, hra tvořivost. Praha: H+H, 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E.. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk.. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
                
 
            
                
                - 
                    MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
                
 
            
                
                - 
                    ŠTEMBERGOVÁ KRATOCHVÍLOVÁ, Š.. Mluvní výchova dětí. Praha: NIPOS-ARTAMA. 2016.
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
                
 
            
         
         
         
     |