| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy: 1. Hra a rituál. 2. Principy dramatické výchovy. 3. Příběh dramatické výchovy. Východiska pro dramatickou práci. 4. Pojetí výchovy uměním.  5. Práce s textem. Umělecký přednes dětí. 6. Metody dramatické výchovy v praxi v interakci s jinými předměty. 7. Hra v roli, improvizace.  8. Vytváření hravé skutečnosti. Kostým, rekvizita, hudba. 9. Motivace hry písní, říkadlem, pohybem. 10. Dramatické uchopení písně, práce se zvukem a hudebními motivy. 11. Práce s nonverbálními dramatickými prostředky. Tanec, pohyb, pantomima, nový cirkus. 12. Pohádky a příběhy. Hledání témat a námětů, či autorská tvorba.  13. Integrované celky s dramatickými metodami.  14. Učitel v roli. Učitel moderátor. Učitel koordinátor. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je využití metod a technik dramatické výchovy pro aplikaci ve výchovných aktivitách s dětmi. Důraz je kladen na tvořivé a hravé setkání s prvky dramatické výchovy.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní zapojení do procesu, prezentace, reflexe.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Budinská, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2012. ISBN 978-80-7068-015-5.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E. Dramatika, hra tvořivost. Praha: H+H, 2017. ISBN 978-80-7319-125-2.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E.. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk.. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
                
 
            
                
                - 
                    MARTÍNKOVÁ, N. Hra a divadlo. Praha: NIPOS-ARTAMA. 2018.
                
 
            
                
                - 
                    MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
                
 
            
         
         
         
     |