Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Pojetí, historie a směry environmentální výchovy v ČR. 2. Metody environmentální výchovy (simulační hry, diskusní techniky, krátkodobé výukové programy, dlouhodobější projekty...). 3. Zásady tvorby ekologických výukových programů (cíle, modely, motivace, evaluace). 4. Využitelné zdroje. 5. Vycházka - přímý kontakt s přírodou, rozvoj senzitivity. 6. Návštěva ekocentra.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s jednotlivými směry environmentální výchovy a se zásadami při sestavování programů environmentální výchovy. Student si vyzkouší modelové aktivity environmentální výchovy v učebně i v terénu a vytvoří vlastní ekologický výukový program.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Prezentace skupinové práce
Aktivní účast na cvičeních, prezentace, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
MÁCHAL, A., NOVÁČKOVÁ, H., SOBOTOVÁ, L. Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání: soubor učebních textů. Brno, 2012. ISBN 978-80-87604-01-4.
-
MÁCHAL, A. Praktická ekologická výchova. Brno: Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1. 205 s..
|