| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Valkoun Vilém, Mgr.
                
                    Novotný Vladimír, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Kadence v tóninách - C, G, D, A, F. 2. Hra písní se zpěvem, soulad zpěvu a hry. 3. Stylizovaný doprovod a jeho uplatnění v písních, dudácká kvinta, přiznávka, rozklad, střídavý bas. 4. Mollová píseň, doprovod a harmonizace. 5. Chromatické postupy kvintakordů a jejich uplatnění.  6. Pravidla čtení akordických značek a jejich realizace v doprovodu. 7. Předehra a dohra, mezihra. 8. Jednoduchá modulace pomocí dominantního septakordu. 9. Druhy doprovodu levé ruky odpovídající charakteru dané písně nebo skladby. 10. Rytmická cvičení k upevnění klavírní techniky, rytmizace. 11. Akordická hra pravé ruky. 12. Dynamická diferenciace pravé a levé ruky, nezávislost rukou. 13. Další možnosti využití možností pravého pedálu, pravidla čisté výměny pedálu. 14. Příprava na veřejné vystoupení a její aspekty. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Individuální konzultace, Cvičení 
                    
                
                    
                    Domácí příprava na výuku
                        - 28 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 18 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | V rámci výuky je pozornost věnována prohlubování a zdokonalování návyků a dovedností v oboru nástrojové (klavírní) hry. Práce s písní se postupně stává těžištěm práce v hodinách. V rámci práce s písní se student učí písně transponovat i do vzdálenějších tónin. Rozvíjí se harmonická představivost, hra zpaměti a schopnost komorní hry v duu nebo triu. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta 
 Přípravu na výuku student pravidelně dokládá přehrávkou vybraných písní, etud, přednes. skladeb. Při zápočtové (zkoušk.) přehrávce student prezentuje nastudovaný repertoár dle zadaného požadavku.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BACH, J. S. Knížka skladeb pro Annu Magdalenu Bachovou. Praha, 2015. ISBN 979-0-2601-0699-4.
                
                    BÖHMOVÁ, Z., GRÜNFELDOVÁ, A., SARAUER, A. Klavírní škola pro začátečníky. Praha, 2002. ISBN 979-0-2601-0158-6.
                
                    ČAJKOVSKIJ, P. I. Album pro mládež. Ostrava, 2007. ISBN 80-85300-97-4.
                
                    KLEINOVÁ, E., FIŠEROVÁ, A., MÜLLEROVÁ, E. Album etud 2. Praha, 1997. ISBN 979-0-2601-0101-2.
                
                    Kol. Já, písnička 1. Cheb, 2011. ISBN 979-0-06-50979-2.
                
                    Kol. Já, písnička 2. Cheb, 2011. ISBN 979-0-06-50980-8.
                
                    Pecháček, S. Hra písní na klavír. Praha, 1999. ISBN 80-86039-96-x.
                 
 
 |