| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy: 1. Hra a její úloha, metodika. 2. Dramatická hra. 3. Hry pro utváření pocitu sounáležitosti. 4. Hry pro osobnostní a sociální výchovu. 5. Hry pro rozvoj komunikace. 6. Hry pro rozvoj smyslového vnímání. 7.  Reflexe jako nedílná součást tematických her. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními pojmy a možnostmi využití her v různých předmětech primárního vzdělávání. Studenti si prakticky vyzkouší metodické vedení různých druhů her a jejich reflexi.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní zapojení ve výuce, průběžné plnění zadaných úkolů.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HERMOCHOVÁ, S.. Hry do kapsy I.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-672-1.
                
 
            
                
                - 
                    LISÁ, E., a kol. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E., a kol.. Škola dramatickou hrou. Dramatická výchova v primární škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. ISBN 978-80-7599-072-3.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J.. Didaktika osobnostní a sociální výchovy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003.. 
                
 
            
         
         
         
     |