| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy: 1. Kognitivní a jazykové hry, udělovaná mezinárodní i česká ocenění. 2. Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy. 3. Herní pravidla, jejich tvoření a zprostředkování 4. Zásady modifikace her do školního prostředí. 5. Hry zaměřené na rozvoj vyjadřovacích dovedností, komunikace a sdílení. 6. Hry zaměřené na rozvoj fantazie a tvořivosti. 7. Hry zaměřené na rozvoj myšlení v souvislostech. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je zejména rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově-kognitivních her zaměřených na rozvoj komunikace a vyjadřování, myšlení, paměti, pozornosti, představivosti a tvořivosti. Základem jsou mezinárodně oceněné stolní hry vhodné pro modifikaci ve školním prostředí. Důraz je kladen na kooperativní přístupy.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, portfolio aktivit.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ČINČERA, J. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
                
 
            
                
                - 
                    CHVÁTIL, V.. Krycí jména: slovní hra. Praha: Czech Games Edition, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    KOTEN, T. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí.. Most: Hněvín., 2006. ISBN 80-86654-18-4.
                
 
            
                
                - 
                    SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.
                
 
            
                
                - 
                    ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-408-7.
                
 
            
         
         
         
     |