| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy cvičení: 1. Kognitivní a jazykové hry, udělované herní ceny  2. Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy  3. Hry zaměřené na rozvoj myšlení  4. Hry zaměřené na rozvoj komunikace a sdílení  5. Hry rozvíjející tvořivost a fantazii  6.     Hra jako prostředek mezipředmětových vztahů 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 14 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 12 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově kognitivních her různých typů zaměřených zejména na rozvoj komunikace, vyjadřování, tvořivosti, představivosti, pohotovosti, paměti a pozornosti. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor 
 Aktivní účast na seminářích, průběžné plnění seminárních úkolů, portfolio.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    hra Dixit. 
                
                    hra Jedním slovem. 
                
                    hra Koncept. 
                
                    hra Krycí jména. 
                
                    BAKALÁŘ, E. KOPSKÝ. I dospělí si mohou hrát. Praha: Pressfoto, 2007. 
                
                    ČINČERA, J. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
                
                    KOTEN, T. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí.. Most: Hněvín., 2006. ISBN 80-86654-18-4.
                
                    SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.
                
                    ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-408-7.
                 
 
 |