| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Kořeny a vývoj muzikofiletiky a muzikoterapie 2. Kořeny a vývoj muzikofiletiky a muzikoterapie 3. Příčiny novodobého zájmu o muzikofiletiku a muzikoterapii 4. Muzikofiletika x muzikoterapie 5. Účinky hudby na člověka 6. Hry s rytmem, předměty a nástroji a muzikofiletické postupy s tím spojené 7. Hry s rytmem, předměty a nástroji a muzikofiletické postupy s tím spojené 8. Improvizace pohybem na hudbu a muzikofiletické postupy s tím spojené 9. Improvizace pohybem na hudbu a muzikofiletické postupy s tím spojené 10. Hry se zpěvem a muzikofiletické postupy s tím spojené 11. Písnička jako námět dramatického děje a muzikofiletické postupy s tím spojené 12. Hudba a výtvarné techniky a muzikofiletické postupy s tím spojené 13. Poslech, fantazie a relaxace a muzikofiletické postupy s tím spojené 14. Poslech, fantazie a relaxace a muzikofiletické postupy s tím spojené 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, Prezentace práce studentů 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 30 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět seznamuje se základními principy muzikofiletiky a muzikoterapie. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro muzikofiletické a muzikoterapeutické metody a aktivity ve vychovatelství a volnočasových aktivitách. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce 
 Účast na cvičeních. Seminární práce. Praktické výstupy.  "Po dobu nařízené distanční výuky bude kontaktní účast na přednáškách a seminářích nahrazena plněním dílčích úkolů a komunikací se studenty v e-learningovém kurzu či on-line výukou."
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.. Praha: Portál, 1998. ISBN 978-80-7367-928-6.
                
                    ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie.. 1998. ISBN 9788073679286.
                
                    VÁŇOVÁ, H. Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku. Praha: Supraphon, 1989. 
                 
 
 |