| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy:  1. Smysl a úkoly poslechových činností v hudební výchově.  2. Smysl a úkoly poslechových činností v jiných předmětech. 3. Možné způsoby a postupy poslouchání hudebního díla. 4. Sepětí poslechu hudby s ostatními hudebními činnostmi-náměty pro propojení.  5. Rozbor a výklad hudebního díla.  6. Nedostatky při poslechu hudebního díla.  7. Charakteristika hudebně vyjadřovacích a formotvorných prostředků.  8. Charakteristika hudebně vyjadřovacích prostředků (pokračování). 9. Výběr skladeb pro poslech.  10. Metodický postup při prezentaci hudebního díla.  11. Náměty pro poslechové aktivity.  12. -14. Poslech v hudební výchově. Praktická realizace vybraných námětů s kolektivní analýzou. Prezentace práce studentů. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět seznamuje studenty s teorií poslechových činností a přináší náměty pro poslechové aktivity v hudební výchově ale i jinde. Důraz je kladen i na využití poslechu hudby napříč předměty a tématy. Okruhy jsou provázány názornými ukázkami. Důležitá je aktivní účast studentů, kteří jsou vedeni a motivování k samostatnému uvažování a tvorbě. Teorie poslechových činností. Náměty pro poslechové činnosti.   
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Participace studentů při výuce, prezentace.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    DOSTAL, J. Dějiny hudby (tentokrát trochu jinak). Lekovice, 2019. ISBN 978-80-907414-7-8.
                
 
            
                
                - 
                    HURNÍK, L. Tajemství hudby odtajněno. Praha, 2010. ISBN 80-7169-278-6.
                
 
            
                
                - 
                    RAKOVÁ, M., ŠTÍPLOVÁ, L., TICHÁ, A. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími.. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-543-1.
                
 
            
                
                - 
                    SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ H.. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2.
                
 
            
                
                - 
                    VALDEN, M. Sto slavných děl klasické hudby. Praha, 2013. ISBN 978-80-204-3025-0.
                
 
            
         
         
         
     |