Lecturer(s)
|
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The internship focuses on individual work with students with special educational needs within a class group at a regular elementary school in the form of teaching assistance. With the help of an accompanying teacher and based on the specific educational needs of the student, students choose individualized methods to achieve teaching goals. They observe and diagnose the student and carry out activities in accordance with support measures.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Demonstration of student skills, Seminár
|
Learning outcomes
|
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Presentation of acquired experience via portfolio,
Reflective seminars before and after the internship, internship portfolio
|
Recommended literature
|
-
BARTOŇOVÁ, M.. Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením.. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6560-4.
-
KARGEROVÁ, J., STARÁ, J., HORÁČKOVÁ, K.. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění. První stupeň ZŠ.. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4499-4.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
-
STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli.. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.
|