| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        V rámci předmětu studenti pracují v roli asistenta a vychovatele ve vybrané školní družině či ve volnočasovém kroužku na fakultní škole. Plán aktivit, program a cíle před a dále průběžně konzultují s tutorem. Pedagogickou praxi reflektují studenti s tutorem na kolokviu a zhodnotí v rámci portfolia praxe.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace dovedností studentů, Seminář
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je zvnitřnit zásady koncipování pedagogické práce s ohledem na cíle, metody a prostředky  v kontextu podmínek a individuality dítěte mladšího školního věku v prostředí neformálního vzdělávání. Podmínkou je asistence a dlouhodobé pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či volnočasového kroužku po dobu celého semestru v rozsahu min. 2 hod./týdně. 
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Reflektivní semináře před a po praxi, portfolio praxe
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ČINČERA, J.. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
                
 
            
                
                - 
                    HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina.. Praha-Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
                
 
            
                
                - 
                    HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, Grada, 2009.. 
                
 
            
                
                - 
                    JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
                
 
            
                
                - 
                    NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 2000.. 
                
 
            
                
                - 
                    PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.. 
                
 
            
                
                - 
                    SVOBODA, B. Pedagogika sportu. 2. vyd.. Praha - Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1358-1.
                
 
            
         
         
         
     |