| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy:  1. Druhy loutek a základní principy loutkového divadla.  2. Zásady práce s loutkou. Animace. 3. Loutka jako motivační prvek ve výuce.  4. Pohyb loutek-praktická výuka.  5. Specifika výroby a použití loutek. 6. Výroba vlastních loutek.  7. Animace s vlastní loutkou.  8. Co vše kolem nás může být loutkou.  9. Specifika loutkového divadla. Informace o profesionálních produkcích a možné spolupráci. 10. Loutka a pohádka.  11. Loutka jako prostředek ve výuce. 12. Práce na konkrétním zadání. 13. Reflexe. 14. Vystoupení studentů.  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Během předmětu se studenti seznámí se základními typy loutek. Zkusí si jejich jednoduchou výrobu a práci s nimi - animaci. Budou obeznámeni s principy loutkovosti a práce s dostupnými materiály. Ukážeme si, jak použít loutky či předměty k demonstraci různých výchovně-sociálních situací. Prostřednictvím loutek budeme vyprávět příběhy.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní zapojení se do tvůrčího procesu, prezentace.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BLECHA, J.. Česká loutka. Praha: KANT-Karel Kerlický., 2008. ISBN 978-80-86970-23-3.
                
 
            
                
                - 
                    BUDÍNSKÁ, H.. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi.. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2017. ISBN 978-80-7068-015-5.
                
 
            
                
                - 
                    MACHKOVÁ, E.. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-214-5.
                
 
            
                
                - 
                    PROVAZNÍK, J.. Děti a loutky: Chrudimské kapitoly moderního dětského divadla. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-111-7.
                
 
            
                
                - 
                    TOMÁNEK, A. Podoby loutky. Praha: AMU, 2016. ISBN 97-8807-3313-88-3.
                
 
            
         
         
         
     |