| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Anděl Petr, doc. RNDr. CSc.
                
                    Modrá Jana, Mgr.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy:  1-2.  Principy praktické, badatelsky orientované a projektové výuky  3-4.  Voda  5-6.  Vzduch   7-8.  Oheň  9-10.  Země  11-13.  Přírodovědná vycházka, práce v terénu  14. Výstupy projektu 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce 
                    
                
                    
                    Příprava na zápočet
                        - 16 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Seminář slouží k prohloubení přírodovědných znalostí a dovedností studentů. Je zaměřen na praktickou a badatelskou výuku s méně tradičním uspořádáním učiva s využitím motivace poznávání 4 živlů. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Ústní prezentace samostatné práce studenta 
 Aktivní účast na seminářích.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BUREŠOVÁ, K. Nápady pro mrňata a škvrňata. Kněžice: Chaloupky, středisko pro vzdělávání a výchovu v přírodě, o.p.s., 2003. 
                
                    DANIŠ, P. Děti venku v přírodě: ohrožený druh?. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2016. ISBN 978-80-7212-610-1.
                
                    HRONEŠOVÁ, L. čtyřech královstvích, aneb, Jak na ekologickou výchovu v mateřské škole. Horní Maršov, 2004. ISBN 80-868-3802-1.
                
                    KOL. AUTORŮ. Průvodce pro učitele badatelsky orientovaným vyučováním. Praha: Sdružení Tereza, 2013. ISBN 978-80-87905-02-9.
                
                    KUBICOVÁ, S. Projektová výuka v biologickém vzdělávání na ZŠ a SŠ. Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-549-2.
                
                    TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
                 
 
 |