| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
                
                    Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Základní terminologie, struktura metodického zpracování výtvarného projektu. 2. Projekty ve výtvarné výchově, výtvarné řady, výtvarný cyklus. 3. Příprava vlastního projektu (tematické řady tvořivých aktivit). 4. ICT technologie a jejich využití ve výtvarných projektech (digitální fotoaparát, kamera, animační aplikace, počítačové prezentace). 5.Tvůrčí výtvarná dílna - praktická ateliérová výuka. 6.Tvůrčí výtvarná dílna - praktická ateliérová výuka. 7. Prezentace a hodnocení vlastních projektů 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Projektová výuka, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    Příprava prezentace (referátu)
                        - 28 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 14 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 4 hodiny za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Studenti se seznamují se základy plánování výtvarných projektů, jejich metodického zpracování a organizační přípravy. Prakticky si vyzkouší prezentovat a zdůvodnit návrh vlastního výtvarného projektu, kriticky rozpoznat možné problémy a navrhnout jejich řešení. Závěrečný výtvarný projekt je hodnocen z hlediska vhodného výběru námětu, techniky a materiálu, tvůrčího a inovačního přístupu, autentičnosti, způsobu adjustace, dokumentace a prezentace. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia 
 Aktivní účast na výuce, vypracování a prezentace výtvarného projektu dle zadání.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    HAZUKOVÁ, H. Objevujeme s dětmi kulturu a společnost. Praha: Raabe, 2014. ISBN 978-80-7361-079-1.
                
                    HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. 
                
                    ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve VV.. 
                
                    UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-670-5.
                 
 
 |