| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy: 1. Úloha literárního textu. 2. Motivační aktivity pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 3. Metody pro aktivizaci žáků při čtení. 4. Ukázky práce s literárním textem. 5. Praktické výstupy - ověřování metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 6. Praktické výstupy - ověřování metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 7. Prezentace vlastních aktivit studenta.   
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem semináře je přiblížit studentům základní pojmy v oblasti čtenářské gramotnosti. Následně si prakticky vyzkouší různé metody a aktivity, které jsou vhodné pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace osvojených vědomostí formou referátu, Kolokvium
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, prezentace výstupů z jednotlivých aktivit.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ANTOŠ I., JOHNOVÁ, J.. Předškoláci ve škole. Liberec, 2018. ISBN 978-80-7424-106-2.
                
 
            
                
                - 
                    DOLÁKOVÁ, S. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ.. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0933-1.
                
 
            
                
                - 
                    HAVLÍNOVÁ, H.. Chci číst jako táta s mámou. Jak se stát čtenářem. Praha: GRADA, 2019. ISBN 978-80-271-0743-8.
                
 
            
                
                - 
                    KLOBUCHAROVÁ, L., LISCINSKYOVÁ, C., SPEARS, J.. Čteme s porozuměním každý den. 4. třída. Dobříš: Nakladatelství Šafrán, 2019. ISBN 978-80-907087-2-3.
                
 
            
                
                - 
                    LEPILOVÁ, K.. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi.. Brno, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.
                
 
            
                
                - 
                    MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
                
 
            
         
         
         
     |