| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Současné tendence ve výtvarném vzdělávání. 2. Alternativní a netradiční postupy, nové využití výtvarných a nevýtvarných materiálů. 3. Plánování a metodická příprava výtvarných aktivit. 4. Nová média, ICT programy a aplikace, jejich využití při plánování a realizaci výtvarných činností. 5. Metodické problémy z praxe a příklady jejich řešení. 6. Příklady dobré praxe - obrazová prezentace. 7. Prezentace seminárních prací a společné reflektivní hodnocení. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Příprava na souhrnný test
                        - 26 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět rozšiřuje základní didaktická témata a volně navazuje na Didaktiku výtvarných činností a Didaktiku výtvarné výchovy. Studenti se seznámí s dalšími možnostmi plánování a realizace výtvarných aktivit s důrazem na činnosti vycházející ze soudobých výtvarných postupů. Ve výuce jsou zařazovány příklady využití ICT technologií odpovídající tématu. Prezentační softwary jsou využívány v rámci výuky a při závěrečné prezentaci studentských projektů (Powerpoint). Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Ústní prezentace samostatné práce studenta 
 Aktivní účast na výuce, vypracování a prezentace seminární práce dle zadání.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BABYRÁDOVÁ, H. Uvnitř a vně. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014. ISBN 9788024440736.
                
                    HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
                
                    ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
                
                    UŽDIL, J. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7178-599-6.
                 
 
 |