| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Práce s říkadlem a textem, hry s rytmem 2. Práce s říkadlem a textem, hry s rytmem 3. Vlastní tvůrčí potenciál pro tvorbu říkadla, rytmické hry na vybrané téma 4. Vlastní tvůrčí potenciál pro tvorbu říkadla, rytmické hry na vybrané téma 5. Zvukomalba a pohádka, příběh 6. Zvukomalba a pohádka, příběh 7. Textové variace k vybrané tematické oblasti na písňový materiál lidových písní 8. Textové variace k vybrané tematické oblasti na písňový materiál lidových písní 9. Grafomotorika s písní a říkadlem 10. Grafomotorika s písní a říkadlem 11. Pohybový projev a hudební vyjádření 12. Pohybový projev a hudební vyjádření 13. Dramatický projev a hudební vyjádření 14. Dramatický projev a hudební vyjádření 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, Prezentace práce studentů 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 16 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět rozvíjí schopnost studentů hrát si s hudbou a vést k této hře děti. Součástí je i ilustrace možností využití hudebně-tvůrčích prostředků v mezipředmětových vztazích na 1. stupni ZŠ.  Melodizace daného textu a jeho variace. Tvořivost, tvořivé přístupy, realizace říkadel, doprovodu k písni. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce 
 Účast na cvičeních, jedna absence. Seminární práce. Praktické výstupy.  U studentů kombinovaného studia povinná účast ve výuce v celém rozsahu.  "Po dobu nařízené distanční výuky bude kontaktní účast na přednáškách a seminářích nahrazena plněním dílčích úkolů a komunikací se studenty v e-learningovém kurzu či on-line výukou."
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. 
                
                    KULHÁNKOVÁ, E. Řemesla ve hře, písni a tanci. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-535-6.
                
                    ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-323-4.
                
                    Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha, 2014. ISBN 978-262-0648-4.
                 
 
 |