| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy: 1. Vysvětlení základních pojmů - diskuse, sdílené rozhovory, myšlenkové mapy. 2. Determinanty zdraví - pohybová aktivita, výživa, životní prostředí, psychosociální prostředí, životní styl rodiny, mentální hygiena, nebezpečí závislostí. 3. Prevence - tvorba programu, práce ve skupině. 4. Program podpory zdraví ve škole - analýza video ukázek. 5. Osobnost učitele při realizaci výchovy ke zdraví.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět vede studenty k pochopení propojenosti zdraví s celkovým životním stylem, s životem v rodině, se školním, s životním a pracovním prostředím. Cílem je ukázat souvislosti mezi fyzickým, psychickým a sociálním zdravím a vést k aplikaci těchto myšlenek do práce školy.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.   
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.   
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na cvičeních, prezentace návrhu projektu pro podporu zdraví na ZŠ.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HAVLÍNOVÁ, M. aj. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2000.. 
                
 
            
                
                - 
                    Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Portál, Praha, 2001. ISBN 80-7178-550-4.
                
 
            
                
                - 
                    MÍČEK, L.; ZEMAN, V. Učitel a stres. Brno: Filozofická fakulta MU, 1997.. 
                
 
            
         
         
         
     |