| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Rakoušová Petra, Mgr. MBA
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Úvod do programu Začít spolu a role učitele (východiska a principy programu Začít spolu; Cíle v předškolním vzdělávání/základním vzdělávání; Role učitele jako průvodce na cestě učením; Analýza případových studií, návrhy kroků k řešení situací) 2. Podnětné učební prostředí a plánování s dětmi  (ITV a EUR; Podnětné učební prostředí - třetí učitel; Organizace center aktivit ; WS-Plánování s dětmi - ranní kruh a samostatnost dětí) 3. Centra aktivit a individualizace (fungování center aktivit ; Diferenciace úkolů podle potřeb dětí; Skupinová práce - Tvorba zadání pro centra aktivit) 4. Formativní hodnocení, práce s portfoliem, diagnostika (úvod do formativního hodnocení; Diagnostika dětí - záznamy o pokrocích; Portfolio jako nástroj hodnocení; Případové studie - popisný vs hodnotící jazyk) 5. Hodnotící kruh, sebehodnocení a zpětná vazba (vedení dětí k sebereflexi, vlastnímu hodnocení práce; Hodnotící kruh; WS - příprava triád) 6. Emoční inteligence, sociální dovednosti a spolupráce (rozvoj emoční inteligence dětí ; Sociální dovednosti - spolupráce, empatie a respekt; Zapojení rodičů do vzdělávacího procesu; Případové studie /ws - návrh aktivit zaměřených na rozvoj socio-emočního učení) 7.  Integrované plánování a prezentace projektů (prezentace integrovaného plánování, portfolií, Reflexe kurzu a diskuse o aplikaci v praxi) 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Seminář, Studium metodou řešení problémů
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Esej, Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Požadavky na studenta: K úspěšnému absolvování předmětu student splní: Aktivní účast na seminářích (20%) Prezentace tematického bloku a portfolia (40%) Reflektivní esej o práci v programu Začít spolu (diagnostice a hodnocení x Proč být pedagogem v ZaS?) (40%) 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BABANOVÁ, A. Centra aktivit: cesta ke smysluplnému učení.. Praha: Step by Step, 2022. 
                
 
            
                
                - 
                    KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, Portál 1997.. 
                
 
            
                
                - 
                    KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž:Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
                
 
            
                
                - 
                    KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, 1994. 
                
 
            
                
                - 
                    WILIAM, D., LEAHY, S. Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. Praha: EDUkační LABoratoř, 2016. ISBN 978-80-906082-7-6.
                
 
            
         
         
         
     |