| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Novotný Vladimír, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět seznamuje s činnostní formou výuky v hudební výchově, která seznamuje s dovednostmi, které vedou k aktivnímu zapojení žáků na 1. st. ZŠ   v oblasti sborového zpěvu třídy či školního pěveckého sboru. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro metody a aktivity s pěveckým sborem na 1. stupni ZŠ i s vazbou na mezipředmětové vztahy a vzájemným prolínáním vzdělávacích disciplín. Tematické okruhy: 1. Hry s dechem, artikulací a zpěvním projevem. Abeceda ve zvuku a pohybu. Práce s kánonem. 2. Cesta ke sborovému zpěvu, jednohlas, vícehlas. 3. Příprava a vedení pěveckého sboru. 4. Nácvik a realizace sborových písní.  5. Nácvik a realizace sborových vícehlasých písní. 6. Sborový zpěv a pohybové aktivity. 7. Sborová zpěv s tematickou vazbou na mezipředmětové vztahy a výuku cizích jazyků. 8. Pěvecké sborové činnosti spojené s melodramatickým vyjádřením. 9. Sborový zpěv a instrumentální činnosti - zařazení boomheckerů, Orffova instrumentáře, vlastnoručně vyrobených elementárních nástrojů. Příprava a organizace koncertního vystoupení. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět seznamuje s činnostní formou výuky v hudební výchově, která seznamuje s dovednostmi, které vedou k aktivnímu zapojení žáků na 1. st. ZŠ   v oblasti sborového zpěvu třídy či školního pěveckého sboru. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro metody a aktivity s pěveckým sborem na 1. stupni ZŠ i s vazbou na mezipředmětové vztahy a vzájemným prolínáním vzdělávacích disciplín.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní zapojení v hodinách.  Praktický výstup.  Seminární práce. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KMENTOVÁ, M.. , Třída zpívá ÍÁÍÁ, Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1479-3.
                
 
            
                
                - 
                    Nestor, J. Dech, nové poznatky o ztraceném umění. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-275-0708-5.
                
 
            
                
                - 
                    Tichá, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu. 2004.
                
 
            
                
                - 
                    VÁLKOVÁ, L., VYSKOČILOVÁ, E.. Hlas ? Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. Praha: Akademie múzických umění., 2005. ISBN 80-7331-034-1.
                
 
            
         
         
         
     |