| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Picková Helena, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Témata seminářů: - Osobnost učitele na 1.st.ZŠ - Struktura vyučovací hodiny - Aktivizační činnosti v 1.-3.třídě - Specifika žáka ml. školního věku - Reflexe náslechových hodin - Sebereflexe studenta, práce s Nástrojem pro sebehodnocení - Formativní hodnocení na 1.stupni ZŠ Individualizace výuky. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe ve třídách 1.-3.r., analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.   
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Kolokvium
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, analýza pedagogických situací ve výuce.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KRATOCHÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
                
 
            
                
                - 
                    KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
                
 
            
                
                - 
                    OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
                
 
            
                
                - 
                    STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
                
 
            
                
                - 
                    ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
                
 
            
         
         
         
     |