| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Picková Helena, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Břečková-Chalupová Eva, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Témata seminářů: - Plánování výuky s důrazem na potřeby žáků a psychologické poznatky o učení. - Třída jako školní skupina - Poruchy učení - Poruchy chování - Sociální dovednosti učitele - vytváření bezpečného prostředí ve třídě (vzájemná úcta, důvěra) - vedení žáků k sebereflexi Aktuální legislativa a dokumentace vztahující se k profesi 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe, analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.   
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.   
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe s důrazem na kontinuitu a diferenciaci učiva.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství.. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
                
 
            
                
                - 
                    KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
                
 
            
                
                - 
                    KREJČOVÁ, L.; HLADÍKOVÁ, Z. Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie. Brno: Edika, 2019. ISBN 978-80-266-1400-5.
                
 
            
                
                - 
                    Mertin, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.
                
 
            
                
                - 
                    MEŠKOVÁ, M. Motivace žáků efektivní komunikací: [praktická příručka pro učitele].. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
                
 
            
         
         
         
     |