| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Picková Helena, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kacafírková Petra, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah seminářů: - školní zralost, připravenost - tvorba kolektivu (metody, aktivity) - komunikace U-Ž - specifika žáka v 1.třídě pohledem vývojové psychologie - škola - rodina, nastavení pravidel spolupráce - senzomotorické učení v 1.třídě - inkluzivní pedagogika - kooperativní výuka, činnostní výuka - Analýza potřeb studentů před přechodem do praxe, identifikace slabých míst. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem seminářů je reflektovat praktické zkušenosti studentů z praxe v 1.třídě s důrazem na začlenění všech žáků do kolektivu v adaptačním období.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.   
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe s důrazem na práce učitele v adaptačním období 1.třídy, sebehodnocení 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
                
 
            
                
                - 
                    KRATOCHVÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno:MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
                
 
            
                
                - 
                    KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
                
 
            
                
                - 
                    MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
                
 
            
                
                - 
                    OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
                
 
            
                
                - 
                    ZILCHER L., SVOBODA, Z. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
                
 
            
         
         
         
     |