| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Škaloudová Puchmajerová Lucrezia, Mgr. A. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět seznamuje se základy grafického vyjadřování s důrazem na možnosti využití grafických přístupů a přesahů ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ. Studenti se učí grafickému myšlení, převedení vlastní kresby do příslušné techniky, práci v černé a bílé barvě, vyzkouší si vícebarevný tisk. Výuka probíhá formou výtvarné dílny, v níž si studenti osvojí základní grafické a předgrafické techniky, materiálové hry využitelné na 1. stupni ZŠ. Tematické okruhy:     1.     Terminologie oboru. Výrazové prostředky grafiky. Tisk z výšky, z plochy, z hloubky a skrze síto.     2-3.  Alternativní a předgrafické postupy.     4-5.  Základní grafické techniky.     6-9.  Techniky vhodné pro školní praxi (papírové matrice, tisk z reliéfní linky, tisk z pěnové hmoty, kompoziční              hry s prvky...)    10-11. Základní vybavení grafické dílny, metodologické problémy praxe. Soutisk.    12-13. Materiálové hry, netradiční přístupy.    14.     Kombinované techniky. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Pozorování, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení, Prezentace práce studentů
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět seznamuje se základy grafického vyjadřování s důrazem na možnosti využití grafických přístupů a přesahů ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ. Studenti se učí grafickému myšlení, převedení vlastní kresby do příslušné techniky, práci v černé a bílé barvě, vyzkouší si vícebarevný tisk. Výuka probíhá formou výtvarné dílny, v níž si studenti osvojí základní grafické a předgrafické techniky, materiálové hry využitelné na 1. stupni ZŠ. 
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Účast na cvičeních, prezentace souboru vlastních grafických listů, seminární práce, zkouška.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KRAČMAR, A., LINAJ, E. Grafickou cestou. Ústí nad Labem: Pedagogické centrum, 2002. ISBN 80-903293-0-6.
                
 
            
                
                - 
                    KREJČA, J.. Grafika techniky. Praha: Aventinum, 2013. ISBN 978-80-7442-003-0.
                
 
            
                
                - 
                    Škaloudová L., Valešová H. Úvod do didaktiky grafiky.. Tul Liberec, 2008. ISBN 978-80-7372-420-7.
                
 
            
                
                - 
                    ŠULC, P. Současná česká ilustrace. Praha: Pierot, 2013. ISBN 978-80-735-3333-5.
                
 
            
                
                - 
                    WIGAN, M.. Vizuální myšlení. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-2512-970-8.
                
 
            
         
         
         
     |