Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Úvodní seznámení s obsahem praxe. 2. Pozorování a analýza výchovně vzdělávacího procesu v úvodu 1. ročníku. 3. Komparace požadavků na předškoláka a žáka po zahájení školní docházky. Reflexe realizované praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Skupinová konzultace, Individuální konzultace
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vstup do základního školství - pedagogická praxe v 1. ročníku ZŠ v počátku školní docházky žáků je zaměřena na postupné seznamování studenta s charakterem práce v primárním vzdělávání, které bezprostředně navazuje na předškolní výchovu. Cílem je pozorování a analýza průběhu výchovně-vzdělávacího procesu z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce s akcentem na výchovné působení a jeho návaznost na předškolní vzdělávání. Činnosti asistentského charakteru navazují na praktické zkušenosti studenta z MŠ. Plní funkci orientace ve školském terénu, praktického seznamování s organizací vyučování, specifiky žáků mladšího školního věku apod. Studenti jsou rozděleni do 1. tříd spolupracujících základních škol. Průběžně si vedou pedagogický deník.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Účast na cvičeních, seminární práce, zápočtový pohovor - reflexe realizované praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno:Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-1829-0.
-
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno:Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2569-4.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J., eds.. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2016. ISBN 978-80-7367-647-6.
|