Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Dramatická výchovy v průběhu 20. století. 2. Dramatická výchova po roce 1989. 3. Cíle a hodnoty dramatické výchovy. 4. Principy dramatické výchovy 5. Reflexe jako nedílná součást dramatické výchovy. 6. Formy dramatické výchovy 7. Osobnost učitele. 8. Metody a techniky dramatické výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí základní poznatky z oboru dramatická výchova. Cílem předmětu je přiblížit studentům obor v jeho historickém kontextu, objasnit jeho podstatu, cíle a hodnoty. Seznámit je s metodami a technikami dramatické výchovy, které si prakticky osvojí. Témata: 1. Dramatická výchovy v průběhu 20. století. 2. Dramatická výchova po roce 1989. 3. Cíle a hodnoty dramatické výchovy. 4. Principy dramatické výchovy 5. Reflexe jako nedílná součást dramatické výchovy. 6. Formy dramatické výchovy 7. Osobnost učitele. 8. Metody a techniky dramatické výchovy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast, příprava dramaticko-výchovné aktivity, absolvování a adekvátní zvládnutí samostatného výstupu.
|
Doporučená literatura
|
-
CÍSAŘ, J. Proměny divadelního jazyka. Praha, Melantrich 1986..
-
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy, Praha, artama 1999..
-
VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha, ISV 1995..
|