Vyučující
|
-
Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Jazyk a řeč - komplexní a dílčí vzdělávací cíle, vzdělávací nabídka, očekávané výstupy 2. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství 3. Čtenářské aktivity,prohlížení a "čtení" knížek 4. Rozvoj jazykových a vyjadřovacích dovedností 5. Rozvoj vyjadřovacích dovednosti na základě literární předlohy 6. Rozvoj jazykových a vyjadřovacích dovedností na základě sdílení 7. Rozvoj jazykového cítění 8. Rozvoj porozumění slyšenému 9. Principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 10. Jazykové a literární hry 11. Využití sdělovací ch prostředků v literární a jazykové výchově
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Témata: 1. Jazyk a řeč - komplexní a dílčí vzdělávací cíle, vzdělávací nabídka, očekávané výstupy 2. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství 3. Čtenářské aktivity,prohlížení a "čtení" knížek 4. Rozvoj jazykových a vyjadřovacích dovedností 5. Rozvoj vyjadřovacích dovednosti na základě literární předlohy 6. Rozvoj jazykových a vyjadřovacích dovedností na základě sdílení 7. Rozvoj jazykového cítění 8. Rozvoj porozumění slyšenému 9. Principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 10. Jazykové a literární hry 11. Využití sdělovací ch prostředků v literární a jazykové výchově
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor, Test
Aktivní účast na seminářích v daném rozsahu.
|
Doporučená literatura
|
-
HAMAN, Aleš. K otázkám teorie četby a čtenářství krásné literatury [Praha], 1988..
-
MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Praha : SPN, 1987. 236 s.
-
PAPÍK, R. Naučte se číst. Praha : Grada, 1992. 184 s.
-
TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno : CERM, 1999.
-
VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha : ISV nakl., 1995. 189 s..
|