Vyučující
|
-
Škaloudová Puchmajerová Lucrezia, Mgr. A. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Teorie a výrazové možnosti barev, komplementární barvy, míchání a lomení barev. 2. Kompoziční cvičení s barvou. 3. Transparentní barvy a jejich možnosti využití. 4. Polotransparentní barvy. 5. Krycí barvy - malba temperou, modelace objemu. 6. Uplatnění výrazových prostředků v malbě. 7. Využití moderního umění jako východiska pro tvorbu. 8. Využití malířského podkladu, malba na podmalbu suchý pastel. 9.-10. Kombinované malířské techniky. 11. Dekalk, kombinace malby s kresbou. 12. Malba na reliéfní podklad. 13.-14. Vlastní samostatná práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Samostatná výzkumná činnost studenta, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s malířskými vyjadřovacími prostředky, teorií barev, se základními malířskými postupy a technikami, pozornost je věnována kompozici a hře s prvky. Studenti si vyzkouší jak klasickou malbu, tak zejména práci s barvou a hravé formy v oblasti dekalků, kombinací technik a práci se šablonou.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce, Test
Účast na cvičeních, prezentace, seminární práce. Písemný test, ústní obhajoba seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
LOSOS, L. Techniky malby. Praha-Aventinum, 1992.
-
PIJOAN, J. Dějiny umění 9, 10 , 11. &, &.
-
ROESELOVÁ, V. Linie, barva, tvar..
-
STURGIS, A.. Jak rozumět obrazům. Bratislava: Slovart, 2000. ISBN 80-7209-786-5.
|