Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Klinická praxe pod dohledem
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 120 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu studenti vykonávají samostatnou pedagogickou činnost ve vybrané mateřské škole. Cílem předmětu je navázat na dosavadní formy praxe a prohloubit zkušenost s oborem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Hospitace
Spolupráce s učiteli MŠ při vedení jednotlivých pedagogických činností s dětmi v mateřské škole, vytvoření a průběžné ukládání záznamů do portfolia, závěrečná konzultace s vedoucí praxe nad vlastním portfoliem.
|
Doporučená literatura
|
-
DOSTÁL, A.; OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985..
-
Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.
-
SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6.
-
Syslová, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4309-7.
|