Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět vede k postupnému, sebereflektivnímu rozvoji profesních kompetencí studenta v oblastech - plánování a realizace výchovných a vzdělávacích programů, utváření prostředí pro realizaci výchovných a vzdělávacích aktivit s důrazem na diferencovaný přístup při tvorbě a realizaci pedagogických aktivit, v oblasti hodnocení, reflexe výsledků učení a podpory formativního hodnocení žáků a rovněž v oblasti etického jednání pedagoga. Předmět Praxe 4 s reflexí vyzdvihují prolínání tělovýchovných, pohybových, výtvarných, hudebních, environmentálních aktivit v praxi neformálního vzdělávání a ve výchově. Pozornost je zaměřena na koncipování a realizování aktivit neformálního učení v přírodě, v rámci outdoorové pedagogiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace a obhajoba písemné práce, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Praxe 4 je navrhnout, realizovat a zhodnotit jednoduchý výchovně vzdělávací program pro skupinu dětí či mládeže v rámci neformálního vzdělávání. Program je zaměřen na oblast výtvarné výchovy, výtvarné tvořivosti a výtvarného experimentu. Dále je cílem předmětu Praxe 4 systematické pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či školního klubu po dobu celého semestru v rozsahu min. 4 hod./týdně.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Studenti se aktivně účastní pobytové akce Praxe 4 - zejména letní tábory (pobytové i příměstské), školy v přírodě, soustředění apod. Program Praxe 4 je v rámci reflexe předem připraven a konzultován, odsouhlalsen a dále reflektována realizace programu po pobytové akci Praxi 4. Výsledky průběžné praxe, záznamy k Praxi 4 jsou vyhodnocovány v rámci portfolia studenta, kde si vede jak analýzu příprav (aktivit, metod, hodnocení), tak i vyhodnocení a reflexi samotné praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
LASSERRE, F. Můj sešit pozorování a aktivit. Čtyři roční období: objevuj přírodu kolem sebe!.. Praha: Svojtka & Co.,, 2020. ISBN 978-80-256-2750-1.
-
NEUMAN, J.. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.. Praha: Portál, 2014.
-
OSUJI, W. 100 nejlepších her z celého světa: pro interkulturní učení. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1603-2.
|