Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Montessori pedagogika, rozvoj osobnosti a význam senzomotorického materiálu. 2. Senzitivní fáze vývoje dítěte a význam smyslů pro rozvoj osobnosti. 3. Princip samostatného objevování, badatelství a Montessori pedagogika. 4. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací oblasti matematika a Montessori pedagogika. 5. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací kosmická výchova a Montessori pedagogika. 6. Pomůcky, senzomotorický materiál ke vzdělávací kosmická jazyk a Montessori pedagogika. 7. Praktický život a smyslová výchova v Montessori pedagogice. Tzv. polytechnická výchova v Montessori pedagogice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Demonstrace dovedností studentů, Cvičení
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím senzomotorického Montessori materiálu. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s principy pedagogické práce se senzomotorickým Montessori materiálem, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Kolokvium
Ústní kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
MAËSTRE, V. Počítání: vyrobte si a používejte Montessori pomůcky: moje dílna Montessori.. Praha: Svojtka & Co, 2018. ISBN 978-80-256-2349-7.
-
MONTESSORI, M. Tajuplné dětství. Praha 1998..
-
PIRODDI, C. Montessori: svět objevování. Počítání.. Praha: Euromedia Group, 2018. ISBN 978-80-7549-551-8.
|