Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Březinová Martina
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Člověk je tvor společenský 2. Moji nejbližší aneb z rodinného archivu 3. Dny všední a sváteční 4. Proč potřebujeme přátele a kamarády 5. Jsme obyvatelé obce 6. Co všechno dokáží lidé kolem nás 7. Státní správa a samospráva 8. Práce městské a státní policie 9. Soužití lidí, zájmová sdružení a spolky, pomoc nemocným a sociálně slabším 10. Právo a spravedlnost 11. Cestování, vzájemně propojený svět 12. Peníze a jejich hodnota, hmotný a nehmotný majetek 13. Dopravní výchova 14. Shrnutí poznatků vlastivědy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Seminář
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 16 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím bohatých aktivit (řemesel) a rukodělných činností v rámci waldorfské pedagogiky. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s významem rukodělných činností ve waldorfské pedagogice, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
ústní kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
KOEPKE, H. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky: praktické podněty pro rodiče a pedagogy.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-2-0.
-
RICHTER, T. Učební plán waldorfské školy. Semily, Opherus, 2000.
-
RICHTER, T.. Vzdělávací plán pro 1. až 12. ročník waldorfské školy: pedagogické pojetí a vzdělávací cíle.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-5-1.
|