Předmět: Využití uměleckých činností a pracovních aktivit waldorfské pedagogiky

» Seznam fakult » FP » KPV
Název předmětu Využití uměleckých činností a pracovních aktivit waldorfské pedagogiky
Kód předmětu KPV/PSUCW
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Březinová Martina
Obsah předmětu
Tematické okruhy: 1. Člověk je tvor společenský 2. Moji nejbližší aneb z rodinného archivu 3. Dny všední a sváteční 4. Proč potřebujeme přátele a kamarády 5. Jsme obyvatelé obce 6. Co všechno dokáží lidé kolem nás 7. Státní správa a samospráva 8. Práce městské a státní policie 9. Soužití lidí, zájmová sdružení a spolky, pomoc nemocným a sociálně slabším 10. Právo a spravedlnost 11. Cestování, vzájemně propojený svět 12. Peníze a jejich hodnota, hmotný a nehmotný majetek 13. Dopravní výchova 14. Shrnutí poznatků vlastivědy.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Seminář
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 22 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 16 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kursu je seznámit studenty se zásadami rozvoje osobnosti dítěte prostřednictvím bohatých aktivit (řemesel) a rukodělných činností v rámci waldorfské pedagogiky. Cílem kurzu je jednak seznámení studenta s významem rukodělných činností ve waldorfské pedagogice, ale i uvědomění se jejich možného využití v pedagogických situacích širšího významu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium

ústní kolokvium
Doporučená literatura
  • KOEPKE, H. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky: praktické podněty pro rodiče a pedagogy.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-2-0.
  • RICHTER, T. Učební plán waldorfské školy. Semily, Opherus, 2000.
  • RICHTER, T.. Vzdělávací plán pro 1. až 12. ročník waldorfské školy: pedagogické pojetí a vzdělávací cíle.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-5-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr