Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
-
Valkoun Vilém, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Projektová výuky, projektové dny. 2. Projektová výuky - dlouhodobé projekty, třídní projekty. 3. Hudba a hudební činnosti vhodné pro zařazení do projektové výuky. 4. Seznámení se a práce se základními prvky hudebních činností vhodných pro zařazení v projektové výuce. 5. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - environmentální oblast. 6. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - místo, kde žiji, region. 7. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - osobnosti regionu. 8. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - legendy, pověsti a příběhy regionu. 9. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - ekosystémy. 10. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - ekosystémy. 11. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - putování krajinou regionu. 12. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - naučné stezky. 13. Tematické okruhy v propojení s hudebními činnosti - orální historie, storytelling. 14. Syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními pojmy projektové výuky a "baterií" možností hudebních činností v tomto procesu. Studenti si osvojí základní praktické postupy na integraci hudebních činností do tematických celků vhodných k projektové výuce. Vytvoří si vlastní návrhy tematických celků a seznámí se s širokými možnostmi hudebních činností, které lze implementovat do vybraných tematických celků projektové výuky.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Účast na cvičeních. Seminární práce. Praktický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
COUFALOVÁ, J.. Projektové vyučování pro 1. st. ZŠ ? náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2010. ISBN 80-7168-958-0.
-
FRIEDLOVÁ, M. Muzikofiletické techniky v inkluzivní výuce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5750-5.
-
JENČKOVÁ, E.. Hudba a pohyb ve škole. 2. vyd.. Hradec Králové: Tandem, 2005. ISBN 80-903115-7-1.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
|