Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Hra a její úloha, metodika. 2. Dramatická hra. 3. Hry pro utváření pocitu sounáležitosti. 4. Hry pro osobnostní a sociální výchovu. 5. Hry pro rozvoj komunikace. 6. Hry pro rozvoj smyslového vnímání. 7. Reflexe jako nedílná součást tematických her.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projektová výuka, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními pojmy a možnostmi využití her v různých předmětech primárního vzdělávání. Studenti si prakticky vyzkouší metodické vedení různých druhů her a jejich reflexi.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta
Aktivní zapojení ve výuce, průběžné plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
DOLÁKOVÁ, S.. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. 2015.
-
HERMOCHOVÁ, S.. Hry do kapsy I. Praha: Portál. 2003.
-
LISÁ, E., a kol. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.
-
MACHKOVÁ, E., a kol.. Škola dramatickou hrou. Dramatická výchova v primární škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. ISBN 978-80-7599-072-3.
-
MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
-
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003..
|