Lecturer(s)
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Thematic areas: 1. Play and its role, methodology. 2. Dramatic play. 3. Games for creating a sense of belonging. 4. Games for personal and social education. 5. Games for developing communication skills. 6. Games for developing sensory perception. 7. Reflection as an integral part of thematic games.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Project teaching, Active metods (simulation, situational contingency methods, drama,acting, namagerial acting ), Seminár
|
Learning outcomes
|
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Practical demonstration of acquired skills, Systematické pozorování studenta
Active participation in lessons, ongoing completion of assigned tasks.
|
Recommended literature
|
-
DOLÁKOVÁ, S.. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ. Praha: Portál. 2015.
-
HERMOCHOVÁ, S.. Hry do kapsy I. Praha: Portál. 2003.
-
LISÁ, E., a kol. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.
-
MACHKOVÁ, E., a kol.. Škola dramatickou hrou. Dramatická výchova v primární škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2019. ISBN 978-80-7599-072-3.
-
MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
-
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003..
|