Vyučující
|
-
Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Kognitivní a jazykové hry, udělovaná mezinárodní i česká ocenění. 2. Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy. 3. Herní pravidla, jejich tvoření a zprostředkování 4. Zásady modifikace her do školního prostředí. 5. Hry zaměřené na rozvoj vyjadřovacích dovedností, komunikace a sdílení. 6. Hry zaměřené na rozvoj fantazie a tvořivosti. 7. Hry zaměřené na rozvoj myšlení v souvislostech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zejména rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově-kognitivních her zaměřených na rozvoj komunikace a vyjadřování, myšlení, paměti, pozornosti, představivosti a tvořivosti. Základem jsou mezinárodně oceněné stolní hry vhodné pro modifikaci ve školním prostředí. Důraz je kladen na kooperativní přístupy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Aktivní účast na seminářích, portfolio aktivit.
|
Doporučená literatura
|
-
ČINČERA, J. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
CHVÁTIL, V.. Krycí jména: slovní hra. Praha: Czech Games Edition, 2022.
-
KOTEN, T. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí.. Most: Hněvín., 2006. ISBN 80-86654-18-4.
-
SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy: hry a hrátky pro rodiče a dítě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0053-6.
|