Předmět: Kulturní projekty a exkurze

» Seznam fakult » FP » KPV
Název předmětu Kulturní projekty a exkurze
Kód předmětu KPV/PVKPX
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: 1. Kultura a její edukační potenciál, kulturní instituce. 2. Kulturně-historické dědictví, mimoškolní kulturní prostor. 3. Kulturně-historické dědictví - hmotné, kulturně-historické dědictví - nehmotné. 4. Krajina, místo v kontextu školy, mimoškolní exkurze a kulturní projekty v kontextu organizace výuky. 5. Výstavní instituce a jejich lektorská centra, kurátorské a produkční možnosti kulturních projektů ve škole. 6. Zásady tvorby a realizace vlastního projektu či exkurze - plánování, formy, bezpečnost, realizace, reflexe, archivace, propagace. 7. Tvorba návrhu vlastního projektu či exkurze, pilotáž vlastního projektu či exkurze.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Seminář
Výstupy z učení
Předmět zprostředkovává témata z oblasti kulturního a historického dědictví. Zabývá se potenciálem těchto témat ve vzdělávání dětí mladšího školního věku a také principy a způsoby jejich zprostředkování. Akcent je kladen na vytváření vztahu žákyň a žáků ke krajině, a to jak té přírodní, zastavěné či kulturní, a k jejich participaci na jejím utváření. Základ předmětu je aktivní účast na exkurzích a kulturních projektech, stejně jako jejich vytváření a organizovaná v edukační praxi.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Prezentace osvojených vědomostí formou referátu

Aktivní účast na cvičení, praktická seminární práce.
Doporučená literatura
  • HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění.
  • JOHNOVÁ, R. & Černá, J.. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2009.
  • Kelner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing, Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr