Vyučující
|
-
Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Kultura a její edukační potenciál, kulturní instituce. 2. Kulturně-historické dědictví, mimoškolní kulturní prostor. 3. Kulturně-historické dědictví - hmotné, kulturně-historické dědictví - nehmotné. 4. Krajina, místo v kontextu školy, mimoškolní exkurze a kulturní projekty v kontextu organizace výuky. 5. Výstavní instituce a jejich lektorská centra, kurátorské a produkční možnosti kulturních projektů ve škole. 6. Zásady tvorby a realizace vlastního projektu či exkurze - plánování, formy, bezpečnost, realizace, reflexe, archivace, propagace. 7. Tvorba návrhu vlastního projektu či exkurze, pilotáž vlastního projektu či exkurze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Seminář
|
Výstupy z učení
|
Předmět zprostředkovává témata z oblasti kulturního a historického dědictví. Zabývá se potenciálem těchto témat ve vzdělávání dětí mladšího školního věku a také principy a způsoby jejich zprostředkování. Akcent je kladen na vytváření vztahu žákyň a žáků ke krajině, a to jak té přírodní, zastavěné či kulturní, a k jejich participaci na jejím utváření. Základ předmětu je aktivní účast na exkurzích a kulturních projektech, stejně jako jejich vytváření a organizovaná v edukační praxi.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
Aktivní účast na cvičení, praktická seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění.
-
JOHNOVÁ, R. & Černá, J.. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2009.
-
Kelner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing, Praha, 2005. ISBN 80-247-1104-4.
|