Vyučující
|
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praxe je zaměřena na individuální práci s žáky se SVP v rámci třídního kolektivu na běžné ZŠ formou asistence při výuce. Studenti za pomoci provázejícího učitele a na základě specifik vzdělávacích potřeb daného žáka volí individualizované metody pro splnění cílů ve výuce. Pozorují, diagnostikují žáka a realizují aktivity v souladu s podpůrnými opatřeními.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace dovedností studentů, Seminář
|
Výstupy z učení
|
Praxe je zaměřena na individuální práci s žáky se SVP v rámci třídního kolektivu na běžné ZŠ formou asistence při výuce.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Kolokvium
Reflektivní semináře před a po praxi, portfolio praxe
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M.. Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením.. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6560-4.
-
KARGEROVÁ, J., STARÁ, J., HORÁČKOVÁ, K.. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění. První stupeň ZŠ.. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4499-4.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
-
STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli.. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.
|