Vyučující
|
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu studenti pracují v roli asistenta a vychovatele ve vybrané školní družině či ve volnočasovém kroužku na fakultní škole. Plán aktivit, program a cíle před a dále průběžně konzultují s tutorem. Pedagogickou praxi reflektují studenti s tutorem na kolokviu a zhodnotí v rámci portfolia praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace dovedností studentů, Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvnitřnit zásady koncipování pedagogické práce s ohledem na cíle, metody a prostředky v kontextu podmínek a individuality dítěte mladšího školního věku v prostředí neformálního vzdělávání. Podmínkou je asistence a dlouhodobé pedagogické vedení skupiny dětí v rámci školní družiny či volnočasového kroužku po dobu celého semestru v rozsahu min. 2 hod./týdně.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Reflektivní semináře před a po praxi, portfolio praxe
|
Doporučená literatura
|
-
ČINČERA, J.. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina.. Praha-Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
-
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, Grada, 2009..
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
-
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 2000..
-
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6..
-
SVOBODA, B. Pedagogika sportu. 2. vyd.. Praha - Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1358-1.
|