|
Lecturer(s)
|
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
As part of the course, students work as assistants and educators in a selected after-school club or leisure club at the faculty school. They consult with their tutor in advance and on an ongoing basis regarding the plan of activities, program, and objectives. Students reflect on their teaching practice with their tutor at a colloquium and evaluate it as part of their practice portfolio.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Demonstration of student skills, Seminár
|
|
Learning outcomes
|
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
|
Assessment methods and criteria
|
Presentation of acquired experience via portfolio
Reflective seminars before and after the internship, internship portfolio
|
|
Recommended literature
|
-
ČINČERA, J.. Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina.. Praha-Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
-
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha, Grada, 2009..
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
-
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha : Portál, 2000..
-
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6..
-
SVOBODA, B. Pedagogika sportu. 2. vyd.. Praha - Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1358-1.
|