Vyučující
|
-
Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Druhy loutek a základní principy loutkového divadla. 2. Zásady práce s loutkou. Animace. 3. Loutka jako motivační prvek ve výuce. 4. Pohyb loutek-praktická výuka. 5. Specifika výroby a použití loutek. 6. Výroba vlastních loutek. 7. Animace s vlastní loutkou. 8. Co vše kolem nás může být loutkou. 9. Specifika loutkového divadla. Informace o profesionálních produkcích a možné spolupráci. 10. Loutka a pohádka. 11. Loutka jako prostředek ve výuce. 12. Práce na konkrétním zadání. 13. Reflexe. 14. Vystoupení studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Během předmětu se studenti seznámí se základními typy loutek. Zkusí si jejich jednoduchou výrobu a práci s nimi - animaci. Budou obeznámeni s principy loutkovosti a práce s dostupnými materiály. Ukážeme si, jak použít loutky či předměty k demonstraci různých výchovně-sociálních situací. Prostřednictvím loutek budeme vyprávět příběhy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Aktivní zapojení se do tvůrčího procesu, prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
BLECHA, J.. Česká loutka. Praha: KANT-Karel Kerlický., 2008. ISBN 978-80-86970-23-3.
-
BUDÍNSKÁ, H.. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi.. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2017. ISBN 978-80-7068-015-5.
-
MACHKOVÁ, E.. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-214-5.
-
PROVAZNÍK, J.. Děti a loutky: Chrudimské kapitoly moderního dětského divadla. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-111-7.
-
TOMÁNEK, A. Podoby loutky. Praha: AMU, 2016. ISBN 97-8807-3313-88-3.
|