Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Úloha literárního textu. 2. Motivační aktivity pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 3. Metody pro aktivizaci žáků při čtení. 4. Ukázky práce s literárním textem. 5. Praktické výstupy - ověřování metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 6. Praktické výstupy - ověřování metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Prezentace vlastních aktivit studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je přiblížit studentům základní pojmy v oblasti čtenářské gramotnosti. Následně si prakticky vyzkouší různé metody a aktivity, které jsou vhodné pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Kolokvium
Aktivní účast na seminářích, prezentace výstupů z jednotlivých aktivit.
|
Doporučená literatura
|
-
ANTOŠ I., JOHNOVÁ, J.. Předškoláci ve škole. Liberec, 2018. ISBN 978-80-7424-106-2.
-
DOLÁKOVÁ, S. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ.. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0933-1.
-
HAVLÍNOVÁ, H.. Chci číst jako táta s mámou. Jak se stát čtenářem. Praha: GRADA, 2019. ISBN 978-80-271-0743-8.
-
KLOBUCHAROVÁ, L., LISCINSKYOVÁ, C., SPEARS, J.. Čteme s porozuměním každý den. 4. třída. Dobříš: Nakladatelství Šafrán, 2019. ISBN 978-80-907087-2-3.
-
LEPILOVÁ, K.. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi.. Brno, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.
-
MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
|