Lecturer(s)
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Thematic areas: 1. The role of literary texts. 2. Motivational activities for developing reading literacy. 3. Methods for engaging students in reading. 4. Examples of working with literary texts. 5. Practical outputs - testing methods for developing reading literacy. 6. Practical outputs - testing methods for developing reading literacy. Presentation of students' own activities.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monological explanation (lecture, presentation,briefing), Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Self-study (text study, reading, problematic tasks, practical tasks, experiments, research, written assignments), Seminár
|
Learning outcomes
|
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Practical demonstration of acquired skills,
Active participation in seminars, presentation of outputs from individual activities.
|
Recommended literature
|
-
ANTOŠ I., JOHNOVÁ, J.. Předškoláci ve škole. Liberec, 2018. ISBN 978-80-7424-106-2.
-
DOLÁKOVÁ, S. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ.. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0933-1.
-
HAVLÍNOVÁ, H.. Chci číst jako táta s mámou. Jak se stát čtenářem. Praha: GRADA, 2019. ISBN 978-80-271-0743-8.
-
KLOBUCHAROVÁ, L., LISCINSKYOVÁ, C., SPEARS, J.. Čteme s porozuměním každý den. 4. třída. Dobříš: Nakladatelství Šafrán, 2019. ISBN 978-80-907087-2-3.
-
LEPILOVÁ, K.. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi.. Brno, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.
-
MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
|