Vyučující
|
-
Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Úvod do problematiky obsahu předmětu. 2. Soudobé výtvarné postupy v historicko-uměnovědném kontextu. 3. Litá kresba, dripping. Výtvarná akce, happening. 4. Dekalk, obtisk, frotáž, muchláž. Ekoart, odpadové materiály. 5. Alternativní grafika. Animace. 6. Paper piercing art, perforace. Street art, stencil art. Land art. Instalace, prostorová tvorba. 7. Vnímání a interpretace současného umění na 1. stupni základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení, Samostudium studentů
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními etapami vývoje dějin moderního a současného umění, historickými souvislostmi, výtvarnými technikami a materiály s přihlédnutím k jejich využitelnosti na 1. stupni základní školy. Posluchači se v prakticko-teoretických seminářích budou zabývat pedagogickým potenciálem soudobých výtvarných postupů a jeho transformací do obsahu vzdělávání na 1. stupni základní školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
Účast na výuce, prezentace seminární práce dle zadání.
|
Doporučená literatura
|
-
ADÁMKOVÁ TURZOVÁ, M., FILIPOVÁ P.. Učit umění: učitel a žák v labyrintu současného umění. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4849-7.
-
DANTO, A. C.. Po konci umění: současné umění a oblast mimo dějiny. Praha: Academia. 2021.
-
KIRCHNEROVÁ, V., RUBEŠOVÁ, R. Výchova prožitkem.. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0505-0.
-
PECHOVÁ, Z. Jak chápat moderní a současné umění. 2017.
|